ÖnÖnÖÖÖN

Har ju haft resursdag idag, så de som ligger efter i något ämne kan ta igen det.. Pappa väckte mig vid 08.09 ungefär, han började direkt att dra hela dagens planering för mig, förstår inte riktigt hur han tänker när han gör det, för iom. att han väckte mnig ca fem sekunder innan, så har jag en tendens att inte vara riktigt vaken, vilket medför att jag kanske inte riktigt lyssnar och tar in allt han säger.. Men förstod iaf att jag skulle gå ut i lagårn och hjälpa Bert att bli färdig där, så att vi kunde åka ut i skogen. Åt frukost, gick ut. När vi sedan avr färdiga med djuren så plockade vi ihop sågarna, tankade upp bensin dunken osv.. Gick in och fikade, kaffe och nybakta bullar.
Åkte sedan ut i skogen då, är väll inte så mkt att säga om det.. Bert fällde, jag kvistade.. Jonsereden gick som ett spjut, kedjan var tokvass :D Sånt är kul.. Pappa kom sen vid tolvtiden och vi fikade.. Bert begav sig hem vid halv tre tiden för att börja med djuren igen, pappa och jag var kvar till, körde till tjugo över fyra ungefär..

Tog dock inga bilder, men vill ni se lite träd som ligger ner så kan ni googla.. :)

Jag tycker det är kul för jag märker verkligen skillnaden, går mycket smidigare nu, kör inte fast sågen lika ofta, är bättre på att läsa av spänningarna i träden osv.. Har även bättre flyt i kvistningen..

Jag förstår att ni måste tycka att det är jätteul att läsa inlägg som detta, för visste är det så, att ni läsare av min blogg också brukar vara i skogen när ni är lediga och jobba? :P(a)

Såg imorse att jag fått tågbiljetterna, tror att det är en rätt bra idé att inte glömma dem på fredag..


Keep on datorera!

Kommentarer
Postat av: Anna

Dagens fråga: Gick bensin dunken bra sen när den var upptankad?

2008-03-06 @ 00:42:51
Postat av: Robert

Bensin dunken gick inte alls, vi fick bära den vart den än skulle... Dålig stil!

2008-03-06 @ 19:27:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0