Jao

Idag sken solen när jag slutade skolan. Det var dels Helt okej, men också något som inte har hänt sen.. det hände senast. Sommaren är på väg, I bet.. Läste i tidningen igår att just nu så blir dagarna ca fyra minuter längre varje dag, och om jag har räknat rätt, (har föresten matteprov imon) och om dagarna fortsätter att bli fyra minuter längre varje dag, så har vi om 132,5 dagar konstant solsken!:D Och om jag fortfarande inte har räknat fel, så kommer vi från och med tolv-snåret den sjätte juni i år ha sol all dygn long ;) Så ett tips är att handla på sig ordentlig med solkräm, för priserna lär stiga rätt snabbt när deta har blivit ett faktum.

Idag på svenskan så såg vi Ett öga rött. Förra terminen läste vi boken, och nu har vi även sett filmen. I börjarn av filmen, när Halim träffar Dalanda för första gången, var jag inte långt ifrån att lämna hörsalen och sluta kolla på filmen.. Det var nog första gången nånsin som jag har kännt så när jag kollat på film.. Men jag satt kvar, satt och kollade sådär som man brukar göra när man kollar på film i skolan, halvsover, funderar på hur långt ett snöre är, undrar när folk ska sluta fråga när filmen är slut, och bara slappna av..

För inte allt förlänge sedan så hörde jag ett annat ord för inkvotering; Positiv särbehandling.  :yoparty
Ville bara skriva det..

Nu är det torka, avslutar med denna bilden:
image35

Kommentarer
Postat av: Emelie

WEI! På nationaldagen är det alltså dag hela dagen OCH natten! :D Snacka om vilken bränna man kan skaffa sig där..

2008-02-06 @ 19:03:53
URL: http://rulesbyemelie.blogg.se
Postat av: Robert

Hehe, Hade jag inte varit kass på datum så hade jag insett det att det var nationaldag.. Men det betyder ju iom. att det numera är helgdag, så kan man vara ute och fira hela dagen! Tänk om vi hade varis som norrmännen, då hade det blitt mycket firande..

2008-02-06 @ 19:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0