Flitens låga

Idag har det varri riktigt kanonväder, 10+ och soligt :D, Ola och jag har varit duktiga. Har svetsat ihop en armeringsmatta till oljeuppsamlingen som vi tydligen måste ha här hemma, och bygger lite på då och då. Ola har gjort det mesta hittils, grävt ur och paddat till grunden.  Och så idag har vi gjort då en armeringsmatta. det låter inte så svårt, det är det inte heller, man svetsar ihop lite armeringsjärn så det blir fina fyrkanter (eller i alla fall fyrkanter, särskilt fint är det inte säkert att det blir..) Jagt har även svetsat för första gången idag, det gick faktiskt rätt bra och var rätt kul. Tyvärr kommer ju inte eftervärlden komma få se detta fina. då hela härligheten ska gömmas i batong..
Svetsen som, om jag inte har fel, pappa köpte på någon maskinvisning 1987 (det kan även varit kompressorn som köptes då) är sketabra, däremot så är handtaget som är lika gammalt rätt slitet.. Ett nytt är på köpelistan..

image39
Ola svetsar, och Ross spanar efter bilar som vanligt..

image38
image40
Jag undrar nu i efterhand om det är större låga när jag svetsar, och om det är så, varför?

image41
En till på Ola, blev ju faktiskt rätt bra bilder..

Tomten var här en runda idag på morgonen och kelade lite med katterna, Stumpen ser ut att ha lika roligt som vanligt..
image42
I bakgrunden ser ni att julen fortfarande inte är riktigt slut här hemma..:P

Nu ska jag vänta tills Ola har duschat färdigt, för att sedan entra duschen efter han.. Sen ska vi plus Anna tillsammans med MAria och Lasse på revyn som börjar klockan halv åtta, och efter det är det traditionsenlig smörgåstårta:D


Ha att'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0