Bättre behövande, finns de?

Idag har vi haft miljödag i skolan, det innebar att först kollade vi på film, Gissa vilken?
Japp, du hade rätt, Al Gores An Inconvenient Truth. Så nu har jag sett första och sista halvtimmen två gånger, då jag även denna gången somnade i mitten.. Efter det så så skulle vi på en workshop (finns det något bra svenskt ord för det?) som tre tjejer i en NV klass höll i. Vi fick spela spel, bara ihop olika ord med varandra, och sist prata om miljöförändringarna, om det bara är en myt, vad vi kan göra för att ändra på det osv. Mitt förslag vad att skjuta alla som inte brydde sig.. När vi var klara där så började förståss nacket: Vem av de tre tjejerna var snyggast? Jag ocj Lewis röstade på den sista tjejen, hon i vitt. De andra röstade på den första tjejen, hon som jag hade som god tvåa..
Sen var det lunch. När odlad lunch. Dock så måste de ha gömt risfälten väl, för jag har aldrig sett att de odlar lis i Kalmar..
12.45 var det Kalmarsalen som hägrade, först så fick vi lyssna på den krullige svt-meterologen (Per Erik Åberg) som höll ett föredrag. Han började med att överraska; att han var gammal kalmarit visste jag nästan innan, men inte att han gått på Kagg :D Jag visste inte heller att han varit med och spelat i rugbyn, och vunnit. Dock så somnade efter 15-20 minuter, och missade då ca 10 min, det ångrara jag faktiskt.. Sen var det ännu fler föreläsare, något halvkasst band, och sedan någon trubadurliknande gube.. Det bästa under dagen var dock pausfikat. Normen för skolfika är ju: Ta en bulle och juice var, det brukar ju vara sådär kul, men idag, så fanns det tokmycket, inte bara bullar, det fans även muffins:D (och äppel..) Bullarna var av samma typ som man får efter skoljoggen, utan att ha sprungit kunde jag trycka i mig sex stycken samt två muffins. Innan det hade jag grundat med två äppel och två juice. Helt okej.

Något som inte var helt okej var när vi skulle gå. När vi fick nog framåt fyra-tiden så smög/gick vi ut, då kom Spångberg och frågade vart vi skulle, vi sa som det var, han höll med om att vi kunde gå, men då han är lärare så var han ju tvungen att säga emot.. När vi sedan kom ut så skulle jag då cykla bort mot expen. När vi gick dit så tog Fredrik min cykel till Kalmaralen, medans jag gick. När jag sedan gick bort till stället där han hade ställt cyklen så fanns det ingen cykel som var min där - Fredrik hade glömt att låsa den..... Så jag började traska, gick först till Baronen för att se om den stod där, det gjorde den inte. Den stod inte heller vid stationen som jag hade hoppats på, inte heller fanns den runt Kvasten..

Så om du ser något som ser ut ungefär såhär:
image43
Så ska du antigen springa för livet, men helst säga till mig var cyklen är..

Jag tror jag ska försöka peta in fler paintbilder i blågen, vad vill ni att jag ska kladda? (rita var att försköna för mycket tycker jag)

Nu efter skolan så jag o ch Ylva fixat med ett VU utskick, måste bara säga att det blev KUNG!!
Faktiskt riktigt nöjd:D Ni som är bra kommer att få det i lådan denna veckan, eller tidigt nästa vecka..

Nu ska jag förbereda mig mentalt för att gå de tjugo minuterna som det tar till fjärilsvägen, Harre bra!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0