Hemma

Tjo!

Sitter nu hemma i Gbc med en påse brändamandlar, det är marknad i byn:-) När det är marknad i Torsås fylls hela byn med stånd där det säljs diverse skit, tändare som funkar skitbra ända tills knallarna lämnat stället för att åka till nästa marknad, fullt med svarta t-shirts med texten "Villig", "Mammas pojke" eller något annat fyndigt. Diverse sprayer säljs, bajssparay, hårspray och inte att förgömma: skumspray i någon glad färg som är perfekt att fylla sina kompisars ryggar med.. Dessa sprayer köps av de glada barnen och sprutas på allt o alla, men mest på sina kompisar de går med. Och vem man ska gå med bestäms såklart i förväg, gärna flera veckor innan.
Grundskole eleverna har ledigt, och är dfr Fit For Marknad redan vid nio-tiden på morgonen..
Alla som är över 30 fyllda köper bröd, alla över 50 köper bröd plus att de betraktar säljarna som visar upp sina mirakelmedel, som både tar bort rödvinsfläckar och gör så att muttrar lossar lätt/gör så att inte bearnaisesåsen skär sig. De över 65 köper bröd, kollar mirakelmedel, plus att de klagar över alla "ungdomar" som springer runt och är ivägen där de ska gå.
I tidningen kan man läsa att det troligen inte kommer att regna på marknadsdagen, något som minssann inte har hänt sedan förra gången det inte regnade...
Man kan säga att det är lite av en folkfest.



Idag var det sista skoldagen innan höstlovet, eller potatislov som det var när Spångberg var liten. Jag ska inte plocka potater, men jobba ska jag göra iaf, Ola har varslat om gräsklippning. Blir det som förra gången som jag klippte gräset i Kulebo för sista gången för året så kommer det att snöa..
På torsdag vid halv sjutiden ungefär så bär det av till huvudstaden på medlemsregisterutbildning(ni ska bara veta hur många gånger jag har tänkt på att det är ett ord till Hänga gubbe), på fredagen så åker vi vidare till Grillby på Weekend/Ibrm.
Ola har Hanixen här hemma då han har grävt ut en gjutgrund, så imon tänkte jag öva på grävmaskinskörning:-D

Ska även tillägga att jag igår. klockan 22.35 fick en biljett till KFF-AIK på söndag, bra tycker jag:)
Detta pga att en av Martins kompisar inte ska gå, och då det var jag som köpte hälften av biljetterna så stod väl jag först i listan..
 
Nu ska jag datorera vidare och kolla min facebook:D
Puss
Btw, det är lätt att skriva piss istället för puss..

Kommentarer
Postat av: Anna Berg

Hehe klockren beskrivning av Toosås Maaknad! Du glömde dock nämna kroppkaketältet ;-)

2007-10-27 @ 00:12:58
Postat av: Robert

Hehe sorry:P tyckte att det var något som saknades:D

2007-10-27 @ 00:27:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0